Diese Website verwendet nur technisch notwendige Cookies. In der Datenschutzerklärung können Sie mehr dazu erfahren.

Zum Hauptinhalt springen
Logo, Startseite der Hochschule der Medien

Modul Creativity and Media

Modul:221143 Creativity and Media (Wahlpflichtmodul im Hauptstudium)None
Modulverantwortlicher:Prof. Katja Schmid
ECTS-min./max.: 8 / 8
Workload: 90 hours teaching time including seminars, workshops and excursions
+ research and seminar presentations 10 hours
+ preparation and documentation of excursions 20 hours
+ production of media content 40 hours
+ postproduction of media content 40 hours
+ virtual meetings and virtual team communiction 40 hours
+ internal review, finishing media product and presentation 30 hours
=90+150 hours=240 hours
Modulprüfung: KMP
Formale Zulassungsvoraussetzungen: You are required to have a CEFR level B2 or higher in English (i.e. intermediate/upper intermediate). You should also have experience in media design and production. You'll need your own laptop to do your creative work.
Kompetenzprofil
Lernergebnisse:Learn to think critically and develop a personal position on a creative research topic. Research and investigating on a specific topic. Independent creative team work in tcollaboration with international students. Enhancing team skills. Expression of an artistic position by means of visual storytelling
Weitere Angaben einblenden
Voraussetzung für dieses Modul: -
Dieses Modul ist Voraussetzung für:-
beinhaltet folgende Lehrveranstaltung(-en):
EDV-Nr Lehrveranstaltung Art  SWS  ECTS  Prüfungsform
221143a Creativity and Media - 6 8
* kennzeichnet Prüfungsvorleistungen