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Modul Applied Game Physics

(Applied Game Physics )

Modul:143405 Applied Game Physics (Wahlpflichtmodul im Grundstudium), Schwerpunkte: Interactive Media, Usability and Games, Media Technology
Modulverantwortlicher:Prof. Dr. Roland Schmitz
ECTS-min./max.: 5 / 5
Workload: Vorlesung: 15 Termine zu je 4 SWS = 45 Zeitstunden
Vor- und Nachbereitung: 15 Termine zu je 4 SWS = 45 Zeitstunden
Eigenes Projekt erstellen und präsentieren: 7,5 Tage zu je 8 Zeitstunden = 60 Zeitstunden
Gesamter Zeitaufwand (Workload)= 150 Zeitstunden
Modulprüfung: PA
Kompetenzprofil
Lernergebnisse:In this module, students will learn about the major theoretical concepts underlying most of today's Game Physics Engine. They will also learn about the most important practical aspects of implementing Game Physics Projects and wil be able to assess the pros and cons of contemporary commercial Game Physics Engines. After having finished the module, students will be able to realise their own game physics engines. By presenting their finished projects to their fellow students, they will learn to present their ideas in an understandable way and to be open about constructive criticism.
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Voraussetzung für dieses Modul: -
Dieses Modul ist Voraussetzung für:-
beinhaltet folgende Lehrveranstaltung(-en):
EDV-Nr Lehrveranstaltung Art  SWS  ECTS  Prüfungsform
143405a Applied Game Physics - 4 5
* kennzeichnet Prüfungsvorleistungen