Diese Website verwendet nur technisch notwendige Cookies. In der Datenschutzerklärung können Sie mehr dazu erfahren.

Zum Hauptinhalt springen
Logo, Startseite der Hochschule der Medien

Unterseite

Modul Design and Preproduction for Games

Modul:221203 Design and Preproduction for Games (Wahlpflichtmodul im Hauptstudium)None
Modulverantwortlicher:Prof. Don-Oliver Matthies
ECTS-min./max.: 6 / 6
Workload: Weekly sessions of 4 SWS = 45 minutes
Preparation and exercise workload: 120 hours
Combined workload: 180 hours
Modulprüfung: PA
Kompetenzprofil
Lernergebnisse:This course covers the creative process of game and animation preproduction and design. The students develop ideas and concepts for games and animation, and create preproduction art and design packages to prepare the project for production in the following semester. Emphasis will be on the visual development of original concepts, and preproduction art for characters and environment.

The students will be guided through the process of
- creating game and/or story ideas and developing and refining them into a rough game concept or storyboards and animatic;
- creation of concept art, character and environment design, and production paintings to support concept;
- improving skills to create an engaging project, strong character personalities, and an innovative visual look;
Weitere Angaben einblenden
Voraussetzung für dieses Modul: -
Dieses Modul ist Voraussetzung für:-
beinhaltet folgende Lehrveranstaltung(-en):
EDV-Nr Lehrveranstaltung Art  SWS  ECTS  Prüfungsform
221203a Design and Preproduction for Games - 4 6
* kennzeichnet Prüfungsvorleistungen