Modul
| Modul: | 823425 English Intermediate B1.2 (Wahlpflichtmodul im Grundstudium), Sprache: Englisch |
| Modulverantwortlicher: | Dr. Barbara Garzia-Jansen |
|
ECTS-min./max.:
|
2 / 2 |
|
Workload:
|
12 dates à 2 hours per week (attendance) plus self-study.
Requirements for obtaining ECTS credits and language course certificate:
Compulsory attendance
Preparation and follow up of classes in self-study
Active participation in class
Mid-term examination or presentation
Passing the final examination
The final, overall grade consists of partial performances (KMP) that must be achieved over the entire duration of the course
Please note:
Regular attendance is mandatory and will be assessed:
85% of the course is to be completed in presence, this also applies to online - distance teaching formats, via videoconference. Make sure that you do not miss more than two classes (4 SWS). This way you will be admitted to the final examination!
Active participation in class (peer and group works, discussion) incl. verbal skills will be evaluated.
The course ends with a written and verbal final examination which usually takes place on the last day of the course. To successfully pass the examination, at least 60 percent must be achieved in total.
After successful completion of this level, students can attend the next course at CEFR level B2.1. |
| Modulprüfung: |
KMP |
|
Formale Zulassungsvoraussetzungen: |
Entry Requirements
At least a B1.2 CEFR level of English is required, based on the Oxford Online Placement Test (OOPT) with score results between 51–60 points, or successful completion of a B1 or B1.1 course at the HdM or a Partner University.
|
| Kompetenzprofil |
| Lernergebnisse: | Learning Objectives
By the end of the course, students will be able to:
Listening & Reading
Understand the main ideas and supporting details of clear, standard input on familiar and some unfamiliar topics.
Follow straightforward factual and narrative texts, including articles and reports related to their fields of interest.
Speaking
Participate actively in conversations and discussions on topics of personal, academic, or cultural interest.
Express and justify opinions, compare alternatives, and make recommendations with greater fluency and confidence.
Narrate experiences and describe events, feelings, and ambitions with appropriate detail and coherence.
Writing
Produce clear, connected texts on familiar subjects, combining description with explanation, narration, and argumentation.
Structure short essays, reports, and formal or informal correspondence using appropriate linking devices.
Grammar & Vocabulary
Consolidate and extend control of intermediate grammatical structures (e.g., past perfect, relative clauses, conditionals, reported speech).
Use a wider lexical range to discuss everyday and more abstract issues.
Intercultural Competence
Demonstrate growing awareness of cultural differences in communication styles and social conventions.
Apply appropriate strategies to interact effectively in intercultural contexts.
|
| Weitere Angaben einblenden
|
Ausbildungsziele des Moduls: ?
- Theoretische Grundlagen (modulspezifisch oder modulübergreifend): grundlegende theoretische Sachverhalte einer (Fach-)Disziplin
- Analyse: Methoden zur Erhebung relevanter Informationen, Identifikation ursächlicher Prozesse und fachadäquater Dokumentation von Zusammenhängen
- Konzeption: Vermittlung von fachspezifischen Fähigkeiten und Methoden zur systematischen Erstellung von Zuständen, Systemen oder Produkten (aufbauend auf Erfahrung und Analyse)
- Realisierung: Vermittlung von fachspezifischen Fähigkeiten und Methoden zur operativen Umsetzung des angestrebten Zustands, Systems oder Produkts (aufbauend auf Analyse und Konzeption)
|
| Theoretische Grundlagen | 20 % |
| Analyse | 20 % |
| Konzeption | 30 % |
| Realisierung | 30 % |
| Klassifikation der Lernergebnisse nach kognitiven Stufen/Schlüsselkompetenzen |
| Fachkompetenzen (Wissen und Fertigkeiten): ?
Fähigkeit und Bereitschaft, Aufgaben und Problemstellungen fachlich angemessen und methodengeleitet zu bearbeiten
- Stufe 1: Relevantes Wissen aus dem Gedächtnis abrufen
- Stufe 2: Bedeutung von Wissen erkennen, Gelerntes in neuen Situationen anwenden
- Stufe 3: Material in seine konstituierenden Teile gliedern und seine Struktur bestimmen; Urteile auf der Basis von Kriterien und Standards fällen
- Stufe 4: Elemente zu einem neuen, kohärenten, funktionierenden Ganzen zusammenführen
|
| Stufe 1: wiedererkennen & wiedergeben |  |
| Stufe 2: verstehen & anwenden |  |
| Stufe 3: vergleichen & bewerten |  |
| Stufe 4: verknüpfen, vertiefen & entwickeln |  |
| Hinweis: Die Stufen bauen aufeinander auf und schließen die jeweils vorigen mit ein. In der Regel stehen Basismodule auf den niederen, weiterführende Module auf den höheren Stufen. |
| Personale Kompetenzen (Sozialkompetenz und Selbständigkeit): ?
Fähigkeit und Bereitschaft, das eigene Leben eigenständig und verantwortlich zu gestalten
- Kommunikation: Austausch von Informationen zwischen Personen, in Gruppen und Organisationen.
- Teamfähigkeit: Innerhalb einer Gruppe zur Erreichung von Zielen zu kooperieren
- Reflexion: Aus Erfahrungen zu lernen, kritisch zu denken und zu handeln
- Eigenständigkeit: Ohne fremde Hilfe zu handeln;
Verantwortung: Selbstgesteuert zur Gestaltung von Prozessen beizutragen
Diese Elemente müssen im Modul unter Anleitung reflektiert werden.
|
| Kommunikation |  |
| Teamfähigkeit |  |
| Reflexion |  |
| Eigenständigkeit & Verantwortung |  |
|
| Voraussetzung für dieses Modul: |
-
|
| Dieses Modul ist Voraussetzung für: | - |
|
beinhaltet folgende Lehrveranstaltung(-en):
|
| EDV-Nr |
Lehrveranstaltung |
Art |
SWS |
ECTS |
Prüfungsform |
| 823425a |
English Intermediate B1.2 |
- |
2 |
2 |
KMP |
* kennzeichnet Prüfungsvorleistungen