DE

| EN

Studieren. Wissen. Machen.

Hochschule der Medien

Veranstaltungsbeschreibung

182646b Media Innovation Management

Zuletzt geändert:02.09.2019 / von Carlsburg
EDV-Nr:182646b
Studiengänge:
Dozent:
Sprache: Deutsch
Art: -
Umfang: 2 SWS
ECTS-Punkte: 2
Workload: Vorlesung:
15 Termine zu je 2 SWS = 22,5 Zeitstunden
Vor- bzw. Nachbereitung:
15 Termine zu je 1,5 Zeitstunden = 22,5 Zeitstunden
Prüfungsvorbereitung:
3 Tage zu je 5 Zeitstunden = 15 Zeitstunden

Gesamter Zeitaufwand (Workload) = 60 Zeitstunden
Prüfungsform:
Bemerkung zur Veranstaltung: Deutsch
Beschreibung: "Media innovation management" is al seminar combined with a simulation game. It desribes and analyzes the trends on a macro, meso and micro level. Within the media branch the upcoming megatrend of digitalization is supposed to change all relevant media markets and many other branches. It will take place in seminar form, gives homework tasks to the students after focussing on h1-h3 innovations, media innovation and an outlook to relevant future developments in media and related branches. The lecture focusses beneath others on innovations into the following media markets:
    - Print
    - Publishing
    - TV
    - Cinema
    - Internet, Software, Social Media
    - Games (new)
    - Music (new)
List of Students Seminar Themes in Summer Term, i.e.:
    - Topics of Innovations in Media
    - Typologies of Media Innovators
    - Ranking of 100 Innovators
    - Managing Changes through Innovations in Media Companies
Verstanden

Diese Website verwendet Cookies. Durch die Nutzung dieser Website erklären Sie sich damit einverstanden, dass Cookies gesetzt werden. Mehr erfahren