Beschreibung:
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- Fundamental concepts of multimedia storytelling with a business focus
- Dramaturgy and narrative structures, three act structure, hero's journey, screenplay structure
- Basic elements of storytelling, archetypes, master plots and plot types
- Storytelling in a business context
- Patterns for key experiences: brand archetypes, roles, myths, scripts, symbols and rituals
- Master plots in business
- Specifics of interactivity in multimedia storytelling applications
- Digital, multi-channel, cross-media, trans-media, interactive and collaborative storytelling
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Literatur:
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- Campbell, J. (1999): Der Heros in tausend Gestalten, Insel-Verlag, Frankfurt a.M., Leipzig, 1999
- Field, S. (2001): Filme schreiben – Wie Drehbücher funktionieren, Europa Verlag, Hamburg, 2001
- Frenzel, K., Müller, M., Sottong, H. (2004): Storytelling – Das Harun-al-Raschid-Prinzip: Die Kraft
des Erzählens fürs Unternehmen nutzen, Carl Hanser Verlag, München, Wien, 2004
- Herbst, D. G. (2014): Storytelling, 3. Auflage, UVK Verlagsgesellschaft, Konstanz, München, 2014
- Lanzenberger, W., Müller, M. (2012): Unternehmensfilme drehen – Business Movies im digitalen Zeitalter, 2nd edition, UVK Verlagsgesellschaft, Konstanz, München, 2012
- Müller, M. (2014): Storytelling: Die Kraft des Erzählens für die Unternehmenskommunikation nutzen, SCM, Berlin, 2014
- Sachs, J. (2012): Winning the Story Wars: Why Those Who Tell (and Live) the Best Stories Will Rule the Future, Harvard Business Review Press, Boston, 2012
- Tobias, R. B. (2012): 20 Master Plots and How to Build Them, 3. Auflage, Writer‘s Digest Books, Blue
Ash, 2012
- Truby, J. (2007): The Anatomy of Story: 22 Steps to Becoming a Master Storyteller, Faber and Faber, New York, 2007
- Vogler, C. (1997): Die Odyssee des Drehbuchschreibers, Zweitausendeins, Frankfurt a.M., 1997
Weitere Literatur finden Sie in der HdM-Bibliothek.
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