Zuletzt geändert: | 10.10.2024 / Mullaewa |
EDV-Nr: | 254180a |
Studiengänge: |
Medienmanagement (Master), Prüfungsleistung im Modul International Management
in Semester
1 2
Häufigkeit: nur WS
Unternehmenskommunikation (Master), Prüfungsleistung im Modul International Management
in Semester
1 2
Häufigkeit: nur WS
|
Dozent:
|
|
Sprache:
|
Deutsch
|
Art:
|
-
|
Umfang:
|
2 SWS
|
ECTS-Punkte:
|
2
|
Workload:
|
2 ECTS = 60 Zeitstunden, davon:
(1) Vorlesung: 15 x 1,5 h = 22,5 Stunden
(2) Vor- und Nachbereitung: 15 x 1,0 Stunde = 15,0 Stunden
(3) Prüfungsvorbereitung: 22,5 Stunden
|
Prüfungsform:
|
|
Beschreibung:
|
- 1. Basics of international marketing management
- 2. Culture and values, global patterns and attitudes
- 3. Developing global skills sets for international marketing management
- 4. Global Brand Management
|
English Title:
|
International Marketing Management
|
English Abstract:
|
The lecture will give an extended view of marketing management in international and global markets. It will focus on following topics:international marketing management - introductioninternational marketing basics understanding culture and values in international marketing management global skills set development
|
Literatur:
|
Bartlett, Chr. Ghoshal S.;2002 Managing across Borders
Weitere Literatur finden Sie in der HdM-Bibliothek.
|
Internet:
|
www.360m.de
|