Vortrag

It's about technology! Is it?

Strategies and Strategic Behaviour in the Media Industry

Media is seen as a technology-driven industry. Therefore, the relevance in particular of emerging technologies (artificial intelligence, machine learning, blockchain, augmented reality, virtual reality) in consideration and behaviour of media companies is of great interest. It is assumed that emerging technologies could serve as an enabler for (further) development of media business models as they provide companies potential competitive advantages. Hence, we would expect that adoption and adaption of emerging technologies in media industry is likely.

With regard to strategies and strategic behaviour of an organisation and the strategy formulation of media corporation, the question arises as to the earliness of corresponding (re-)action (How quickly do we respond to changing environments?), as to the time span of planning horizons (What is be the foreseeable and planned time frame in our future planning?) and as to the degree of diversification (What are future value chains and value chain stages we would like to operate in?).

In conclusion, it can be said: Media companies invest at a relatively late stage in new technologies and then only in technologies with a manageable and reasonable timescale. In terms of reaction speed and time horizon, media companies are therefore rather conservative and cautious. 

 

 

Mitvortragende: Magdalena Ciepluch, Boris A. Kühnle
Vortrag auf Veranstaltung: HdM Innovation Day
Veranstaltungsort: Stuttgart
Datum: 28.11.2019


Autoren

Name:
Magdalena Ciepluch  Elektronische Visitenkarte
Forschungsgebiet:
Medienwirtschaft im Zeitalter sogenannter High-Technologies
Funktion:
Wissenschaftliche Mitarbeiterin
Lehrgebiet:
223016a Wissenschaftliches Arbeiten und Texten 223166a Interdisziplinäres Projekt Wirtschaft (IPW)
Studiengang:
Medienwirtschaft (Bachelor, 7 Semester)
Fakultät:
Fakultät Electronic Media
Raum:
211b, Nobelstraße 10 (Hörsaalbau)
Telefon:
0711 8923-2648
Magdalena Ciepluch

Name:
Prof. Dr. Uwe Eisenbeis  Elektronische Visitenkarte
Forschungsgebiet:
Medienmanagement und Medienökonomie, Geschäfts- und Erlösmodelle, Strategisches Verhalten von Organisationen, Technologieimplikationen auf Wertschöpfungsketten und Geschäftsmodelle in der Medienwirtschaft, Standortentwicklung und Ökosysteme für die Kreativwirtschaft
Funktion:
Studiendekan Medienwirtschaft (Bachelor, 7 Semester)
Lehrgebiet:
Medienökonomie, Medienmanagement, Strategisches Management, Unternehmensführung, Internationales Management, Volkswirtschaftslehre
Studiengang:
Medienwirtschaft (Bachelor, 7 Semester)
Fakultät:
Fakultät Electronic Media
Raum:
221, Nobelstraße 10 (Hörsaalbau)
Telefon:
0711 8923-2258
Homepage:
https://www.hdm-stuttgart.de/home/eisenbeis
Uwe Eisenbeis

Name:
Prof. Dr. Boris Kühnle  Elektronische Visitenkarte
Forschungsgebiet:
- Performance Management in der Medienbranche - Ökonomische Bedingungen und Bedeutung der Medien- und TIME-Branche (z.B. Branchenanalysen, Standortforschung)
Funktion:
Studiendekan
Lehrgebiet:
Professor für Medienwirtschaft und Finanzmanagement in TIME-Märkten Schwerpunkte: - Medienwirtschaft - Verlagsmanagement und Konvergenz - Controlling, Management Accounting - Internationale Finanz- und Medienmärkte - New Business und Gaming
Studiengang:
Medienwirtschaft (Bachelor, 7 Semester)
Fakultät:
Fakultät Electronic Media
Raum:
None
Telefon:
0711 8923-2246
Telefax:
0711 8923-2206
E-Mail:
kuehnle@hdm-stuttgart.de
Boris Kühnle

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Name:
Prof. Dr. Uwe Eisenbeis  Elektronische Visitenkarte


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