Revenue Models of European Companies in Media and Internet Industry
In recent years, business and revenue models in the media industry have constantly been changing. This is mostly driven by the ongoing digitalization of the media, the penetration of the internet and the fast growth of online applications that are available nowadays in almost all business sectors.
The objective of this article is to provide an overview of revenue models employed in European enterprises from the media and internet sector. In addition to the descriptive analysis, this article examines linkages between revenue models employed and the investors' assessments of the magnitudes of the commercial opportunities represented by opportunities to invest in media and internet sector businesses through an explorative analysis.
Vortrag auf Veranstaltung: Annual Conference International Media Management Academic Association (IMMAA) 2018
Veranstaltungsort: Stuttgart
Datum: 13.09.2018 bis 15.09.2018
Autoren
- Name:
- Prof. Dr. Uwe Eisenbeis
- Forschungsgebiet:
- Medienmanagement und Medienökonomie, Geschäfts- und Erlösmodelle, Strategisches Verhalten von Organisationen, Technologieimplikationen auf Wertschöpfungsketten und Geschäftsmodelle in der Medienwirtschaft, Standortentwicklung und Ökosysteme für die Kreativwirtschaft
- Funktion:
- Prodekan
- Lehrgebiet:
- Medienökonomie, Medienmanagement, Strategisches Management, Unternehmensführung, Internationales Management, Volkswirtschaftslehre
- Studiengang:
- Medienwirtschaft (Bachelor, 7 Semester)
- Fakultät:
- Fakultät Electronic Media
- Raum:
- 221, Nobelstraße 10 (Hörsaalbau)
- Telefon:
- 0711 8923-2258
- Homepage:
- https://www.hdm-stuttgart.de/home/eisenbeis
Eingetragen von
Mehr zu diesem Autor