Modul Expert English 2-C2
Modul: | 822424 Expert English 2-C2 (Wahlpflichtmodul im Grundstudium), Sprache: Englisch |
Modulverantwortlicher: | Dr. Barbara Garzia-Jansen |
ECTS-min./max.:
|
2 / 2 |
Workload:
|
12 dates à 2 hours per week (attendance) plus self-study
Requirements for obtaining ECTS credits and language course certificate:
The final grade is based on a range of tasks and assignments (KMP) to be achieved over the entire duration of the course
Personal reflection pieces = 20%
Participation in panel group discussions and forum response = 20%
Group podcast or presentation = 20%
Final written exam=50
Please note:
Attendance is mandatory and will be assessed:
85% of the course is to be completed in presence, this also applies to online - distance teaching formats, via videoconference. Make sure that you do not miss more than two classes. This way you will be admitted to the final examination!
Active participation in class (peer and group works, discussion) incl. verbal skills will be evaluated.
In order to successfully complete the course, students have to take and pass the final exam. This usually takes place on the last day of the course. To successfully pass the final, at least 60 percent must be achieved in total.
|
Modulprüfung: |
KMP |
Formale Zulassungsvoraussetzungen: |
Entry requirement is a completed Level C1(2) of the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) based on:
The result of the Oxford Placement Test (OOPT) with a score ranging between 101-120 points OR
A certificate from a previously completed C1 or C1.2 course at the HdM Language Centre.
|
Kompetenzprofil |
Lernergebnisse: | The C2 level of English is essentially a native level. It allows for reading and writing of any type on any subject, nuanced expression of emotions and opinions, and active participation in any academic or professional setting.
According to the official CEFR guidelines, someone at the C2 level in English:
Can understand with ease virtually everything heard or read.
Can summarize information from different spoken and written sources, reconstructing arguments and accounts in a coherent presentation.
Can express him/herself spontaneously, very fluently and precisely, differentiating finer shades of meaning even in the most complex situations.
In particular a student will be able to:
Discuss issues related to science and technology, including robots and new inventions.
Talk about celebrities, celebrity activism and gossip about celebrities.Use a variety of techniques for promoting creativity in your speech and writing.
Discuss financial planning and give and understand advice about personal finance.
Talk about stress in your life and the lives of friends and colleagues. Discuss techniques for doing research on a wide range of topics.
|
Weitere Angaben einblenden
|
Ausbildungsziele des Moduls: ?
- Theoretische Grundlagen (modulspezifisch oder modulübergreifend): grundlegende theoretische Sachverhalte einer (Fach-)Disziplin
- Analyse: Methoden zur Erhebung relevanter Informationen, Identifikation ursächlicher Prozesse und fachadäquater Dokumentation von Zusammenhängen
- Konzeption: Vermittlung von fachspezifischen Fähigkeiten und Methoden zur systematischen Erstellung von Zuständen, Systemen oder Produkten (aufbauend auf Erfahrung und Analyse)
- Realisierung: Vermittlung von fachspezifischen Fähigkeiten und Methoden zur operativen Umsetzung des angestrebten Zustands, Systems oder Produkts (aufbauend auf Analyse und Konzeption)
|
Theoretische Grundlagen | 20 % |
Analyse | 20 % |
Konzeption | 20 % |
Realisierung | 40 % |
Klassifikation der Lernergebnisse nach kognitiven Stufen/Schlüsselkompetenzen |
Fachkompetenzen (Wissen und Fertigkeiten): ?
Fähigkeit und Bereitschaft, Aufgaben und Problemstellungen fachlich angemessen und methodengeleitet zu bearbeiten
- Stufe 1: Relevantes Wissen aus dem Gedächtnis abrufen
- Stufe 2: Bedeutung von Wissen erkennen, Gelerntes in neuen Situationen anwenden
- Stufe 3: Material in seine konstituierenden Teile gliedern und seine Struktur bestimmen; Urteile auf der Basis von Kriterien und Standards fällen
- Stufe 4: Elemente zu einem neuen, kohärenten, funktionierenden Ganzen zusammenführen
|
Stufe 1: wiedererkennen & wiedergeben | |
Stufe 2: verstehen & anwenden | |
Stufe 3: vergleichen & bewerten | |
Stufe 4: verknüpfen, vertiefen & entwickeln | |
Hinweis: Die Stufen bauen aufeinander auf und schließen die jeweils vorigen mit ein. In der Regel stehen Basismodule auf den niederen, weiterführende Module auf den höheren Stufen. |
Personale Kompetenzen (Sozialkompetenz und Selbständigkeit): ?
Fähigkeit und Bereitschaft, das eigene Leben eigenständig und verantwortlich zu gestalten
- Kommunikation: Austausch von Informationen zwischen Personen, in Gruppen und Organisationen.
- Teamfähigkeit: Innerhalb einer Gruppe zur Erreichung von Zielen zu kooperieren
- Reflexion: Aus Erfahrungen zu lernen, kritisch zu denken und zu handeln
- Eigenständigkeit: Ohne fremde Hilfe zu handeln;
Verantwortung: Selbstgesteuert zur Gestaltung von Prozessen beizutragen
Diese Elemente müssen im Modul unter Anleitung reflektiert werden.
|
Kommunikation | |
Teamfähigkeit | |
Reflexion | |
Eigenständigkeit & Verantwortung | |
|
Voraussetzung für dieses Modul: |
-
|
Dieses Modul ist Voraussetzung für: | - |
Bemerkung: | Eingangsniveau C2
|
beinhaltet folgende Lehrveranstaltung(-en):
|
EDV-Nr |
Lehrveranstaltung |
Art |
SWS |
ECTS |
Prüfungsform |
822424a |
Expert English 2 C2 |
- |
2 |
2 |
KMP |
* kennzeichnet Prüfungsvorleistungen
Kontakt
Hochschule der Medien
Nobelstraße 10, Modulbau 3 Raum 063
70569 Stuttgart
sprachenzentrum@hdm-stuttgart.de
Leitung des Sprachenzentrums
Koordination Sprachprogramm
Emma Dubois
0711 8923-2041
dubois@hdm-stuttgart.de
Lehrkraft für besondere Aufgaben Deutsch
Verwaltung
Sprechzeiten
Mo: 10.00 - 13.00 Uhr
Di: 10.00 - 13.00 Uhr
Mi: 13.00 - 16.00 Uhr
Do: 10.00 - 13.00 Uhr
Fr: 10.00 - 13.00 Uhr