Artikel

Self-Determination in The Age of Automated Decision-Making

Der folgende Beitrag stammt aus dem Projekt Künstliche Intelligenz und die Herausforderungen für den Datenschutz im Rahmen des Master of Media Research (MMR).

Zusammenfassung:

Automated decision-making (ADM) represents a use case of applied artificial intelligence (AI) with a growing demand in various business scenarios. In this context, algorithms make and execute decisions while impacting individuals’ life. Present article discusses today’s importance of self-determination in the light of the increasing application of ADM. It further illustrates relevant ethical theories in regard to the concept of self-determination, and describes risks of discrimination, particularly in the context of automated decision-making. The paper explores how self-determination is reflected in present legislation and assesses possible areas for legal adaption.


Weiterführende Links:
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Autoren

Name:
Prof. Holger Nohr  Elektronische Visitenkarte
Forschungsgebiet:
Datenschutz, Medienpolitik, Netzpolitik, CRM
Funktion:
Professor
Lehrgebiet:
Datenschutz, Medienpolitik, Netzpolitik, CRM
Studiengang:
Wirtschaftsinformatik und digitale Medien (Bachelor, 7 Semester, Zulassung bis SS 2014)
Fakultät:
Fakultät Information und Kommunikation
Raum:
I208, Nobelstraße 8 (Nobelstraße 8)
Telefon:
0711 8923-3187
Homepage:
http://holgernohr.net
Holger Nohr

Name:
Annegret Schmucker
Funktion:
Lehrbeauftragte
Studiengang:
Wirtschaftsinformatik und digitale Medien (Bachelor, 7 Semester)
Fakultät:
Fakultät Information und Kommunikation

Eingetragen von

Name:
Prof. Holger Nohr  Elektronische Visitenkarte


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