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Modul Medienwirtschaft: Internationales Medienmanagement

(International Media Management (Media Management))

Modul:223631 Medienwirtschaft: Internationales Medienmanagement (Wahlpflichtmodul im Hauptstudium), Schwerpunkte: Schwerpunkte: keine
Modulverantwortlicher:Prof. Dr. Uwe Eisenbeis
ECTS-min./max.: 6 / 6
Workload: 45 hours teaching time
+ time for weekly quiz formats/placement tests: 5 hours
+ time for case study and project work: 130 hours
= Total Workload: 180 hours
Modulprüfung: KMP
Kompetenzprofil
Lernergebnisse:This class includes a lecture and a transfer project.

The main learning outcomes are:

  • Understand the basic concepts and frameworks of international management and international strategies
  • Understand the media-specific challenges of globalization and international market development
  • Demonstrate an understanding of the fundamental management techniques and strategies relating to globalization and internationalization
  • Define the various forms of international media business and recognize the impact of globalization and culture for the media
  • Gain an introductory understanding of the differences between countries and cultures
  • Apply theoretic and analytical frameworks to markets/countries and companies via case studies
  • Contribute to an International Media Management Magazine made by students
  • Weitere Angaben einblenden
    Voraussetzung für dieses Modul: -
    Dieses Modul ist Voraussetzung für:-
    beinhaltet folgende Lehrveranstaltung(-en):
    EDV-Nr Lehrveranstaltung Art  SWS  ECTS  Prüfungsform
    223631a Internationale Medienmärkte V 2 3
    223631a Internationales Management, Strategien und Märkte - 2 3
    223631b Transferprojekt Internationales Medienmanagement P 2 3
    * kennzeichnet Prüfungsvorleistungen