Modul Business Skills Meetings B2
Modul: | 822433 Business Skills Meetings B2 (Wahlpflichtmodul im Grundstudium), Sprache: Englisch |
Modulverantwortlicher: | Dr. Barbara Garzia-Jansen |
ECTS-min./max.:
|
2 / 2 |
Workload:
|
12 dates à 2 hours per week (attendance) plus self-study.
Requirements for obtaining ECTS credits and language course certificate:
Compulsory attendance
Preparation and follow up of classes in self-study (reading and language assignments)
Active participation in class (peer and group works, discussion) incl. assessment of verbal skills.
Group meeting: agenda of your choice - groups of 3-4; One-pager handout of your meeting agenda
Passing the final exam: grammar & vocabulary / reading comprehension/ essay question
The final, overall grade consists of partial performances (KMP) that must be achieved over the entire duration of the course
Please note:
Regular attendance is mandatory and will be assessed:
85% of the course is to be completed in presence, this also applies to online - distance teaching formats, via videoconference. Make sure that you do not miss more than two classes (4 SWS in total) in order to successfully pass the course.
The written and oral final examination normally takes place on the last day of the course. In order to pass the final, you have to achieve at least 60 percent in total.
|
Modulprüfung: |
KMP |
Formale Zulassungsvoraussetzungen: |
At least a CEFR B2 level language knowledge of English is required (OOPT result B2 = score of 61 to 80).
|
Kompetenzprofil |
Lernergebnisse: | CEFR B2 Learning Outcomes
Global: students understand the main ideas of complex texts on both concrete and abstract topics, including technical discussions in their field of specialisation. They can interact with a degree of fluency and spontaneity that makes regular interaction with native speakers quite possible without strain for either party. They can produce clear, detailed text on a wide range of subjects and explain a viewpoint on a topical issue giving the advantages and disadvantages of various options.
Formal Discussion/Meetings:
Can keep up with an animated discussion, identifying accurately arguments supporting and opposing points of view.
Can express his/her ideas and opinions with precision, present and respond to complex lines of argument convincingly.
Can participate actively in routine and non routine formal discussion.
Can follow the discussion on matters related to his/her field, understand in detail the points given prominence by the speaker.
Can contribute, account for and sustain his/her opinion, evaluate alternative proposals and make and respond to
hypotheses.
|
Weitere Angaben einblenden
|
Ausbildungsziele des Moduls: ?
- Theoretische Grundlagen (modulspezifisch oder modulübergreifend): grundlegende theoretische Sachverhalte einer (Fach-)Disziplin
- Analyse: Methoden zur Erhebung relevanter Informationen, Identifikation ursächlicher Prozesse und fachadäquater Dokumentation von Zusammenhängen
- Konzeption: Vermittlung von fachspezifischen Fähigkeiten und Methoden zur systematischen Erstellung von Zuständen, Systemen oder Produkten (aufbauend auf Erfahrung und Analyse)
- Realisierung: Vermittlung von fachspezifischen Fähigkeiten und Methoden zur operativen Umsetzung des angestrebten Zustands, Systems oder Produkts (aufbauend auf Analyse und Konzeption)
|
Theoretische Grundlagen | 20 % |
Analyse | 10 % |
Konzeption | 30 % |
Realisierung | 40 % |
Klassifikation der Lernergebnisse nach kognitiven Stufen/Schlüsselkompetenzen |
Fachkompetenzen (Wissen und Fertigkeiten): ?
Fähigkeit und Bereitschaft, Aufgaben und Problemstellungen fachlich angemessen und methodengeleitet zu bearbeiten
- Stufe 1: Relevantes Wissen aus dem Gedächtnis abrufen
- Stufe 2: Bedeutung von Wissen erkennen, Gelerntes in neuen Situationen anwenden
- Stufe 3: Material in seine konstituierenden Teile gliedern und seine Struktur bestimmen; Urteile auf der Basis von Kriterien und Standards fällen
- Stufe 4: Elemente zu einem neuen, kohärenten, funktionierenden Ganzen zusammenführen
|
Stufe 1: wiedererkennen & wiedergeben | |
Stufe 2: verstehen & anwenden | |
Stufe 3: vergleichen & bewerten | |
Stufe 4: verknüpfen, vertiefen & entwickeln | |
Hinweis: Die Stufen bauen aufeinander auf und schließen die jeweils vorigen mit ein. In der Regel stehen Basismodule auf den niederen, weiterführende Module auf den höheren Stufen. |
Personale Kompetenzen (Sozialkompetenz und Selbständigkeit): ?
Fähigkeit und Bereitschaft, das eigene Leben eigenständig und verantwortlich zu gestalten
- Kommunikation: Austausch von Informationen zwischen Personen, in Gruppen und Organisationen.
- Teamfähigkeit: Innerhalb einer Gruppe zur Erreichung von Zielen zu kooperieren
- Reflexion: Aus Erfahrungen zu lernen, kritisch zu denken und zu handeln
- Eigenständigkeit: Ohne fremde Hilfe zu handeln;
Verantwortung: Selbstgesteuert zur Gestaltung von Prozessen beizutragen
Diese Elemente müssen im Modul unter Anleitung reflektiert werden.
|
Kommunikation | |
Teamfähigkeit | |
Reflexion | |
Eigenständigkeit & Verantwortung | |
|
Voraussetzung für dieses Modul: |
-
|
Dieses Modul ist Voraussetzung für: | - |
beinhaltet folgende Lehrveranstaltung(-en):
|
EDV-Nr |
Lehrveranstaltung |
Art |
SWS |
ECTS |
Prüfungsform |
822433a |
Business Skills Meetings B2 |
- |
2 |
2 |
KMP |
* kennzeichnet Prüfungsvorleistungen