Modul Expert English 1- C1
Modul: | 822421 Expert English 1- C1 (Wahlpflichtmodul im Grundstudium), Sprache: Englisch |
Modulverantwortlicher: | Dr. Barbara Garzia-Jansen |
ECTS-min./max.:
|
2 / 2 |
Workload:
|
12 dates à 2 hours per week (attendance) plus self-study
Requirements for obtaining ECTS credits and language course certificate:
The final grade is based on a range of tasks and assignments (KMP) to be achieved over the entire duration of the course
Personal reflection pieces = 20%
Participation in panel group discussions and forum response = 20%
Group podcast or presentation = 20%
Final written exam=50
Please note:
Regular attendance is mandatory and will be assessed: 85% of the course is to be completed in presence, this also applies to online - distance teaching formats, via videoconference. Make sure that you do not miss more than two classes (4 SWS in total) in order to successfully pass the course.
The written final exam normally takes place on the last day of the course. In order to pass the final, you have to achieve at least 60 percent in tot |
Modulprüfung: |
KMP |
Formale Zulassungsvoraussetzungen: |
Entry requirements for this course are:
The result of the Oxford Placement Test (OOPT) with a score ranging between 80-99 points OR
A certificate from a previously completed B2+, or B2.2, or C1 course at the HdM Language Centre.
A student entering this level:
Can understand a wide range of demanding, longer texts, and recognise implicit meaning
Can express him/herself fluently and spontaneously without much obvious searching for expressions.
Can use language flexibly and effectively for social, academic and professional purposes.
Can produce clear, well-structured, detailed text on complex subjects, showing controlled use of organizational patterns, connectors and cohesive devices.
|
Kompetenzprofil |
Lernergebnisse: | A C1 level of English allows for a full range of functionality at work or in an academic setting. The C1 level would allow for full autonomy in a native English-speaking country.
Someone at the C1 level in English can:
Discuss in detail issues related to success, including building a motivated, successful team.
Discuss societal problems, possible solutions for problems and what role corporations can play.
Participate in discussions about conservation, sustainability and habitat protection.
Talk about events and issues in the news and how they affect people and companies.
Talk about risks in life, including changing jobs and doing dangerous sports. Discuss various types of humor, including subtle forms like sarcasm.
Understand various communication styles, including direct, indirect, formal and informal.
Discuss issues related to your quality of life, including work-life balance and home environment.
Understand and discuss issues related to ethics.
|
Weitere Angaben einblenden
|
Ausbildungsziele des Moduls: ?
- Theoretische Grundlagen (modulspezifisch oder modulübergreifend): grundlegende theoretische Sachverhalte einer (Fach-)Disziplin
- Analyse: Methoden zur Erhebung relevanter Informationen, Identifikation ursächlicher Prozesse und fachadäquater Dokumentation von Zusammenhängen
- Konzeption: Vermittlung von fachspezifischen Fähigkeiten und Methoden zur systematischen Erstellung von Zuständen, Systemen oder Produkten (aufbauend auf Erfahrung und Analyse)
- Realisierung: Vermittlung von fachspezifischen Fähigkeiten und Methoden zur operativen Umsetzung des angestrebten Zustands, Systems oder Produkts (aufbauend auf Analyse und Konzeption)
|
Theoretische Grundlagen | 20 % |
Analyse | 20 % |
Konzeption | 20 % |
Realisierung | 40 % |
Klassifikation der Lernergebnisse nach kognitiven Stufen/Schlüsselkompetenzen |
Fachkompetenzen (Wissen und Fertigkeiten): ?
Fähigkeit und Bereitschaft, Aufgaben und Problemstellungen fachlich angemessen und methodengeleitet zu bearbeiten
- Stufe 1: Relevantes Wissen aus dem Gedächtnis abrufen
- Stufe 2: Bedeutung von Wissen erkennen, Gelerntes in neuen Situationen anwenden
- Stufe 3: Material in seine konstituierenden Teile gliedern und seine Struktur bestimmen; Urteile auf der Basis von Kriterien und Standards fällen
- Stufe 4: Elemente zu einem neuen, kohärenten, funktionierenden Ganzen zusammenführen
|
Stufe 1: wiedererkennen & wiedergeben | |
Stufe 2: verstehen & anwenden | |
Stufe 3: vergleichen & bewerten | |
Stufe 4: verknüpfen, vertiefen & entwickeln | |
Hinweis: Die Stufen bauen aufeinander auf und schließen die jeweils vorigen mit ein. In der Regel stehen Basismodule auf den niederen, weiterführende Module auf den höheren Stufen. |
Personale Kompetenzen (Sozialkompetenz und Selbständigkeit): ?
Fähigkeit und Bereitschaft, das eigene Leben eigenständig und verantwortlich zu gestalten
- Kommunikation: Austausch von Informationen zwischen Personen, in Gruppen und Organisationen.
- Teamfähigkeit: Innerhalb einer Gruppe zur Erreichung von Zielen zu kooperieren
- Reflexion: Aus Erfahrungen zu lernen, kritisch zu denken und zu handeln
- Eigenständigkeit: Ohne fremde Hilfe zu handeln;
Verantwortung: Selbstgesteuert zur Gestaltung von Prozessen beizutragen
Diese Elemente müssen im Modul unter Anleitung reflektiert werden.
|
Kommunikation | |
Teamfähigkeit | |
Reflexion | |
Eigenständigkeit & Verantwortung | |
|
Voraussetzung für dieses Modul: |
-
|
Dieses Modul ist Voraussetzung für: | - |
Bemerkung: | Eingangsniveau C1
|
beinhaltet folgende Lehrveranstaltung(-en):
|
EDV-Nr |
Lehrveranstaltung |
Art |
SWS |
ECTS |
Prüfungsform |
822421a |
Expert English 1 - C1 |
V |
2 |
2 |
KMP |
* kennzeichnet Prüfungsvorleistungen