223337a Digital Marketing
Zuletzt geändert: | 07.12.2023 / Andersch |
EDV-Nr: | 223337a |
Studiengänge: |
Digital- und Medienwirtschaft (Bachelor, 7 Semester, Zulassung ab Wintersemester 2023/2024), Prüfungsleistung im Modul Spezielle BWL: Digital Marketing
in Semester
4 6 7
Häufigkeit: S25 Media Entertainment, Prüfungsleistung im Modul Spezielle BWL: Digital Marketing in Semester 6 7 Häufigkeit: unregelmäßig Medienwirtschaft (Bachelor, 7 Semester), Prüfungsleistung im Modul Spezielle BWL: Digital Marketing in Semester 4 6 7 Häufigkeit: W24/25 Studienübergreifendes Angebot - Minors, Prüfungsleistung im Modul Spezielle BWL: Digital Marketing in Semester 1 Häufigkeit: nur SS |
Dozent: | Prof. Melanie Herfort |
Sprache: | Deutsch |
Art: | - |
Umfang: | 2 SWS |
ECTS-Punkte: | 3 |
Workload: | 4 SWS (Lecture: 2 SWS + Project: 2 SWS) |
Prüfungsform: | |
English Title: |
Start der Veranstaltung im WS 23/24: 17.10.23 siehe "Online-Marketing/Marketing Management" (diese Veranstaltung wurde zum SoSe 23 in "Digital Marketing" umbenannt) |
English Abstract: |
The course consists of a lecture (2 SWS) and a project (2 SWS). During the lecture you will acquire profund knowledge on the basics of digital marketing & the strategies & initiatives: 1) Introduction Digital Marketing 2) Campaign Setup 3) Search Engine Marketing 3) Influencer Marketing 4) Social Media Marketing 5) Lead Generation 6) Digital CRM 7) AI in Marketing 8) ... During the project you will work on state-of-the-art digital marketing techniques. This includes research on fields of application, markets, relevant players and planning a campaign setup. Exam: ST (group presentations & project report + individual learning diary) The course is part of the minor program MCM (Media Creation Management). Therefore, the course is in English in the summer term. |