113520a Theory of Game Development
Zuletzt geändert: | 17.03.2025 / Klein |
EDV-Nr: | 113520a |
Studiengänge: |
Medieninformatik (Bachelor, 7 Semester), Prüfungsleistung im Modul Theory of Game Development
in Semester
3 4 6 7
Häufigkeit: nur WS Studienübergreifendes Angebot - Minors, Prüfungsleistung im Modul Theory of Game Development in Semester 1 Häufigkeit: unregelmäßig Studienübergreifendes Angebot - Minors, Prüfungsleistung im Modul Theory of Game Development in Semester 1 Häufigkeit: S25 |
Dozent: | Jeremy-Joe Klein |
Link zur Veranstaltung / zum E-Learning-Kurs: | Moodle |
Sprache: | Englisch |
Art: | V |
Umfang: | 4 SWS |
ECTS-Punkte: | 6 |
Inhaltliche Verbindung zu anderen Lehrveranstaltungen im Modul: |
It is recommended to attend this course before or alongside with any of the following ones:
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Prüfungsform: | |
Bemerkung zur Veranstaltung: | Unterrichtssprache Englisch Teilnehmerbeschränkung |
Beschreibung: |
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English Title: | Theory of Game Development |
English Abstract: |
The lecture gives a comprehensive overview about game development and requires little prior knowledge.
The students get the opportunity to present the results of various group work activities over the course of the semester.Learning goals:
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Literatur: |
Jason Gregory, Game Engine Architecture, 3rd Edition, CRC Press, 2018, ISBN 978-1138035454
Mike McShaffry, David Graham, Game Coding Complete, 4th Edition, Cengage Learning Emea, 2012, ISBN 978-1133776574 Ron White, How Computers Work, 10th Edition, Que, 2014, ISBN 978-0789749840 Jesse Schell, The Art of Game Design: A Book of Lenses, 3rd Edition, Taylor & Francis, 2019, ISBN 978-1138632059 Scott Rogers, Level Up! The Guide to Great Video Game Design, 2nd Edition, Wiley, 2014, ISBN 978-1118877166 Weitere Literatur finden Sie in der HdM-Bibliothek. |