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Veranstaltungsbeschreibung

182465a Business Planning

Zuletzt geändert:06.07.2022 / von Carlsburg
EDV-Nr:182465a
Studiengänge: Wirtschaftsingenieurwesen Medien (Bachelor), Prüfungsleistung im Modul Corporate Media Planning in Semester 4 6 7
Häufigkeit: unregelmäßig
Dozent:
Sprache: Deutsch und Englisch
Art: -
Umfang: 2 SWS
ECTS-Punkte: 2
Workload: Planspiel:
1 Termin zu 2 Tagen mit je 10 UE = 22,5 Zeitstunden
Prüfungsvorbereitung:
4 Tage zu je 9 Zeitstunden = 36 Zeitstunden
Prüfungsabnahme mit Pitch/Präsentation und Verteidigung:
1 Termin zu je 2 UE = 1,5 Zeitstunden Gesamter Zeitaufwand (Workload) = 60 Zeitstunden
Inhaltliche Verbindung zu anderen Lehrveranstaltungen im Modul:
  • 182456a Business Planning
  • 182456b Business Simulation Games
  • 182456c Practice Accounting and Strategic Management
  • Prüfungsform:
    Bemerkung zur Veranstaltung: Deutsch und Englisch
    Beschreibung:

    Learnings in Lecture Business Planning

    This Seminar enables Students to acknowledge, recognize and exercise different corporate planning methods in a self selected business case. Outcome will be a Business Model Canvas, a Lean Canvas or a Business Plan.

    English Abstract:

    What: Content of Startup Business Planning

    Students go into an entrepreneurial business game which simulates a Start-Up in the sector of sustainable mobility. They learn how to plan and manage their Start-Up with a founders Management Cockpit and get immediate feedback on their decisions from the simulation game priME SIM Entrepreneurship.

    Why: Entrepreneurial Skills are like reading and writing - you need them for your career.

    Using this philosophy, They learn how to plan and manage their Start-Up with a founders Management Cockpit and get immediate feedback on their decisions from the online business simulation. . Startup Business Planning is an interactive distance learning course with an online business simulation.

    How: Online-SARP as Course Format

    The distance learning course is designed as a on-line Scalable Action Role Play (SCARP). Participants build teams by themselves in groups with 6-7 persons and 8 groups each market, with a maximum of 100 persons globally. They will navigate their company through different scenarios given by the instructor team.

    When: Time, Schedule and Access

    The workload of 182465b Practice Accounting is 2 ECTS, in other words 60h simulation and gaming program. Main course components are introduction, team formation, briefing, preparation of a excel-based business plan, negotiations with your bank, performing in several gaming periods, supporting learning nuggets, pitch preparation, investors pitch, prepare and produce of deliverables and debriefing. Presence elements are taking place from Mai, 21th until Mai 23th 2020. Please find your permanent link for access to the course at given date and join the interactive zoom meeting under https://zoom.us/j/91890362475

    Literatur: Bieger, Thomas/ zu Knyphausen-Aufseß, Dodo/Krys, Christian (2011): Innovative Geschäftsmodelle. Springer, Berlin Heidelberg.

    Faulhaber, Peter/ Landwehr, Norbert Landwehr/ Grabow, Hans-Joachim (2009): Turnaround-Management in der Praxis: Umbruchphasen nutzen - neue Stärken entwickeln. Campus Verlag.

    Fischl, Bernd/ Wagner, Stefan (2011): Der perfekte Businessplan; Vahlen.

    Hering, Thomas/Vincenti, Aurelio J.F. (2005): Unternehmensgründung. Oldenbourg Wissenschaftsverlag.

    Heucher, Martin/ Ilar, Daniel/ Kubr, Thomas (2202): Planen, gründen, wachsen. Mit dem professionellen Businessplan zum Erfolg. Ueberreuter Wirt., F.

    Liker, Jeffrey K. (2006): Der Toyota Weg: Erfolgsfaktor Qualitätsmanagement: 14 Managementprinzipien des weltweit erfolgreichsten Automobilkonzerns; FinanzBuch Verlag.

    McDonald, Malcolm/ Hammerschmidt, Maik/Bauer, Hans H. (2008): Marketingpläne: Eine Einführung für die praktische Anwendung. Spektrum Akademischer Verlag.

    Merath, Stefan (2008): Der Weg zum erfolgreichen Unternehmer. Wie Sie und Ihr Unternehmen neue Dynamik gewinnen; GABAL-Verlag GmbH.

    Nerdinger, Friedemann/ Blickle, Gerhard/ Schaper, Niclas (2011): Arbeits- und Organisationspsychologie. Springer Berlin Heidelberg.

    Wittmann, Robert G./Reuter, Matthias/Magerl, Renate (2007): Unternehmensstrategie und Businessplan: Eine Einführung. Redline Wirtschaftsverlag.



    Weitere Literatur finden Sie in der HdM-Bibliothek.
    Internet:
      Access for Participants: http://primesim.primeacademy.eu/start (User-ID and Password provided to groups in their markets in Online-Distance-Learning Course via Zoom).
      Access to Online-Course Zoom Meeting: https://zoom.us/j/91890362475