Logo der HdM
Veranstaltungsbeschreibung

143405a Applied Game Physics

Zuletzt geändert:25.09.2017 / von Carlsburg
EDV-Nr:143405a
Studiengänge: Computer Science and Media (Master), Prüfungsleistung im Modul Applied Game Physics in Semester 1 2 3
Häufigkeit: unregelmäßig
Computer Science and Media (Master, Studienstart ab WS15/16), Prüfungsleistung im Modul Applied Game Physics in Semester 1 2 3
Häufigkeit: immer
Dozent: Prof. Dr. Roland Schmitz Andreas Stiegler
Sprache: Deutsch und Englisch
Art: -
Umfang: 4 SWS
ECTS-Punkte: 5
Prüfungsform:
Bemerkung zur Veranstaltung: Unterrichtssprache Englisch
Beschreibung: Theoretical Part
    Newton's Laws
    2D Rigid Body Dynamics
    3D Rigid Body Dynamics
    Collision Response
We will develop the necessary mathematics (especially vector analysis) along our way.
Practical Part
    The Game Loop
    Physics Engines
    Collision Detection
    Building your own (2D or 3D) Physics Engine
English Title: Applied Game Physics
English Abstract: Game Physics is the art (and science) of realistically simulating the physical world inside a game. For about a decade now, Physics engines have become an important part of almost any modern game. They range from realistic environments like dust and debris flying around to physics puzzles and interactive game worlds that became key aspects for whole genres. The lecture consists of a theoretial and a practical part. In the the theoretical part, we will look at the basic equations of 2D and 3D rigid body dynamics and how they are solved within a physics engine. In the practice part (given by Andreas Stiegler), students will learn to build their own small 2D or 3D physics engine. For master students, there is no written exam. The requirement to earn the credit points will be realising your own advanced game physics project.
Literatur: David Eberly, Game Physics, Morgan Kaufmann 2010
Ian Millington, Game Physics Engine Development, Morgan Kaufmann 2010

Weitere Literatur finden Sie in der HdM-Bibliothek.
Internet: Chris Hecker Game Physics Tutorial

Heute ist

Welttoilettentag

Termine

Weitere Termine im HdM-Kalender

Studieninfotag 2017 in Outlook eintragen 22.11.2017 Studieninfotag 2017 mehr

Ringvorlesung zu aktuellen Themen aus der Welt der Medien in Outlook eintragen 22.11.2017 Ringvorlesung zu aktuellen Themen aus der Welt der Medien mehr

Games Day - 20 Jahre Games an der HdM in Outlook eintragen 23.11.2017  - 24.11.2017 Games Day - 20 Jahre Games an der HdM mehr

Kontaktstudium Design Thinking in Outlook eintragen 24.11.2017  - 25.11.2017 Kontaktstudium Design Thinking mehr

International Week in Outlook eintragen 27.11.2017  - 01.12.2017 International Week mehr

Innovation Day in Outlook eintragen 28.11.2017 Innovation Day mehr

34. EXIST-Workshop in Outlook eintragen 28.11.2017  - 29.11.2017 34. EXIST-Workshop mehr

TONI ERDMANN meets ProducersDAY@HdM  in Outlook eintragen 29.11.2017 TONI ERDMANN meets ProducersDAY@HdM mehr

Weitere Termine im HdM-Kalender

© Hochschule der Medien 2017 | Impressum | Hinweise zum Datenschutz Login