DE

| EN

Studieren. Wissen. Machen.

Hochschule der Medien

Veranstaltungsbeschreibung

253309a Game Art

Zuletzt geändert:11.06.2019 / von Carlsburg
EDV-Nr:253309a
Studiengänge: Audiovisuelle Medien (Master, Studienstart ab WS15/16), Prüfungsleistung im Modul Game Art in Semester 2
Häufigkeit: nur SS
Dozent:
Sprache: Englisch
Art: -
Umfang: 4 SWS
ECTS-Punkte: 5
Workload:
Prüfungsform:
Bemerkung zur Veranstaltung: Englisch
Beschreibung: In this course students learn the creative process of developing art and production design for games. From the initial idea, participants will develop a visual style and concept for their game idea and create preproduction artwork which will be assembled into an art bible. The students will be guided through the process of world building by researching visual sources, defining an art and color guide, and designing characters, creatures and environments.
Emphasis will be on the development of original visual concepts and hands on art and design creation.
English Abstract: In this course students learn the creative process of developing art and production design for games.
Literatur: Lilly, Eliott J (2015): The Big Bad World of Concept Art for Video Games: An Insider's Guide for Students

Kennedy, Sam R. (2013): How to Become a Video Game Artist: The Insider's Guide to Landing a Job in the Gaming World

Bacher, Hans (2013): Dream Worlds: Production Design for Animation

Weitere Literatur finden Sie in der HdM-Bibliothek.
Verstanden

Diese Website verwendet Cookies. Durch die Nutzung dieser Website erklären Sie sich damit einverstanden, dass Cookies gesetzt werden. Mehr erfahren